Založ si blog

Osud, muži a tak ďalej . . .

Osud, bláznivá viera, že nie sme zodpovední za smer, ktorým sa uberá náš život. Že je všetko predurčené. Písané vo hviezdach. Možno to vysvetľuje, prečo, ak bývame v meste hviezdy vôbec nevidíme, náš milostný život nám pripadá o čosi náhodnejší.

Už ako malé dievča som vedela, že tá najväčšia a najvyššia „vesmírna autorka“ by sa unudila k smrti, keby každej postavičke pribalila knihu so životným príbehom a potom by so založenými rukami sledovala, ako svoj osud ten dotyčný podľa knihy vykoná – narodí sa, prejde šachovnicu a potom cez meč anjela smrti a nastane GAME OVER. „Vesmírna autorka“ má zmysel pre lásku a šarm, má filipa, radosť z hry a potešenie z poznávania samej seba (samozrejme cez nás). No dostali sme do vienka predsa rozum a ten nám dáva možnosť rozhodovať a ísť vlastnou cestou. Čo ak nás ale zrazu osud pohryzie do zadnice a my sa musíme vrátiť sa svoju cestu?

A ak každý náš partner, bozk či utrpenie boli objednané z nejakého kozmického katalógu, môžeme aj napriek tomu šliapnuť vedľa a zísť zo svojej vlastnej osobnej mliečnej dráhy? Môžeme spraviť chybu a minúť svoj osud?

Bolo neskoro večer, vonku to vyzeralo s počasím na riadny chaos. Načala som si fľašu vína a hlavou mi začalo pulzovať veľa myšlienok. Minula som aj ja svoj osud?

Cesta života ktorejkoľvek duše je náhrdelník už prežitých životov. Každý jeden z nás sa pred narodením (tam niekde DOMA) znova pripravuje na novú misiu. Pred začiatkom novej hry si každá bytosť vyberie planétu, krajinu, rodičov, telo, handicap, ale aj veci v ktorých sa má zdokonaliť. Niekto sa tu učí nebyť žiarlivý, iný sa má zdokonaliť v tom, aby bol sebavedomejší a veril si. Ďalší má nájsť zlatú strednú cestu vo vzťahu k peniazom a materiálnemu, naopak, druhý smeruje k umiernenosti a potlačeniu egocentrizmu. Prosto každý z nás sa tu má niečomu naučiť. A práve preto sa každému z nás dejú také veci, ktoré sa mu majú diať. Motivuje nás to k zdokonaľovaniu presne tých vecí, v ktorých sme nedokonalí. Áno, sú to presne tie veci, kvôli ktorým strácame sever, život sa nám mení na jednu veľkú búrku a naša uplakaná duša dvíha pästičku k nebi.

Vždy som šla proti prúdu, vytŕčala z davu a bola tá „iná“. Nikdy som nemala partiu a nebola tá obľúbená, pretože som nikdy nechcela nikoho poslúchať. A môj osud? Čo sa týka života ako takého, svoj osud som neminula, teda aspoň dúfam. No čo sa mužov týka, v tom si už nie som taká istá. V živote som spoznala dosť mužov,  No vo väčšine prípadov to boli nevinné flirty, až na pár výnimiek. Jedného som ľúbila a ten druhý, to bolo čisté šialenstvo ale v tom peknom zmysle slova. A po skončení toho krásneho šialenstva nastala krutá realita. A ja som vedela, že už nikdy nebudem taká, aká som bola. Niektoré vzťahy človeka zmenia a aj keď to nebol vzťah v pravom zmysle slova, zmenil ma. Stala som sa tvrdšou a sebavedomejšou. Vytvorila som si okolo svojej duše a srdca jednotku rýchleho nasadenia. A dostať sa cez S.W.A.T. bolo nemožné.  A v to obdobie som stretla jedného mladého muža. Bol veľmi milý a sympatický a páčila som sa mu. No spravil vec, ktorá ma vyplašila. Hneď na prvom rande si už plánoval, ako ma vezme domov a predstaví mame. Hrdlo mi zovrelo a oči som vypleštila. Ďalšie dni ma bombardoval telefonátmi a ja som to všetko postupne viedla dostratena. Pár mesiacov na to našiel svoju lásku a teraz majú krásneho syna. A ja si niekedy poviem, že ak nebola tá šialená láska mojim osudom, čo ak on bol? Mohla som ho minúť aj keď som ho mala na dosah?

Každému z nás dejú veci, ktoré nás „zraňujú“. Učíme sa cez vzťahy, ohovárania, osočovania, príkoria, neveru, chudobu, slávu, bohatstvo, choroby (nás i milovaných), smrť blízkych (ale aj prijatie vlastného odchodu), biedu, vojny.

Ak danú vec dokonalo prežijeme (z obidvoch strán, teda raz sme tyranom, inokedy týraným), pochopíme, čo sa máme z danej situácie naučiť, prijmeme a poďakujeme za ňu, druhýkrát nás už v živote nezraní. Nehádžme vinu na okolie, náhodu, osud, ale miesto toho si zaklopme na svoje vnútro, pokecajme si sami so sebou o sebe samom a iných veciach divne sa dejúcich. „Bolestivé“ udalosti prijímajme, ďakujme za ne, pretože nám dávajú možnosť rásť, zdokonaľovať sa, postupne kráčať a pretvárať sa vo svetelnejšiu bytosť. Tak sa staneme tvorcom svojho života, pretože kto nepracuje na svojom vývine, postará sa o neho okolie. Po tajfúne toho „najhoršieho“ sa vždy ocitneme v božskej dlani. Keď sa nadýchneme a duša opäť zahlási, že je smädná a chce rásť, pritiahne si novú udalosť. A o  tom to všetko je. O učení. O pádoch a vstávaní. Niekto za jednu pozemskú „jazdu“ vyrieši množstvo vecí, iný sa v tom patlá aj tri životy. Žiadny stres, času je dosť.

Čo sa týka tej mojej šialenej lásky, svoj osud našiel, čo som rada. Vždy som mu želala, želám a budem želať všetko šťastie A čo sa týka toho mladého muža, on svoj osud určite neminul. Je zdravý, šťastný, má svoju rodinu. A z toho vyplýva, že keď ich osudom som nebola ja, tak oni neboli tým mojim.

Viem, že som svoj osud neminula. Viem, že pani „vesmírna autorka“ má veľký zmysel pre humor a že moja kniha má ešte množstvo neprečítaných strán.

Hry o tróny v 21. storočí

23.03.2018

„Ak chceš poznať charakter človeka, daj mu moc.“ Áno, bol to Abraham Lincoln. Zdá sa, že veľmi dobre vedel, o čom hovorí. Slovo z troch písmen a predsa v sebe skrýva silu. Poznáš pravidlá hry? A môžeš meniť pravidlá? Áno, ak máš moc! Akú kartu si k hre vyberieš? Ak máš jockera, fajn. Eso v rukáve? Ešte lepšie. No budeš vedieť hrať aj s kartou [...]

Idete do politiky? No pozor, šmýka sa. Ľad? Nie, špina charakteru.

15.11.2017

Ozaj je politika zlá a špinavá? Robí zo slušných ľudí tých bezcharakterných? Je to nákaza? Uzrel Mamon svetlo sveta, či len svet politiky? Okrem toho, že je to syn Diabla, predstavuje nadmernú túžbu po bohatstve a moci. Našepkáva! „Vezmi si tie peniaze, na tvojom účte sa budú užasne vynímať.“ Rozumní a slušní ľudia sa politike vyhýbajú či stránia. [...]

Boh, Diabol, politika a . . . . . . sex?

16.10.2017

Boh, Diabol a celé ľudstvo medzi nimi. Existujú a obaja sú úplne reálni. Zatiaľ čo Boh svoju existenciu neskrýva, Diabol však chce, aby sme si mysleli, že neexistuje. Lož je jeho silnou stránkou, preto aj Ježiš ho nazval „otec lží“. Kto je diabol? Padlý anjel. Diabol nie je bohom zla. Bol pôvodne Bohom stvorený anjel – archanjel, nazvaný Lucifer – nosič svetla (z [...]

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dva konflikty?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.

Fokker3128

Kiska lietal špeciálom do Popradu, Pellegrini na operu. Hodina letu stojí tisíce, aké sú pravidlá využívania vládnej flotily?

19.04.2024 06:00

Cestovanie kamkoľvek, bez udania dôvodu a zadarmo, účet totiž platí štátna kasa

Irán, armáda

Explózie v Iráne. Predstavitelia USA uviedli, že je to izraelská odveta, strany konflliktu zatiaľ mlčia

19.04.2024 05:45

Izrael v noci na piatok zaútočil na Irán ako odvetu za jeho úder, uviedli pre americké médiá nemenovaní predstavitelia USA.

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 26171x
Priemerná čítanosť článkov: 2908x

Autor blogu

Kategórie